بهترین آنتی ویروس اندروید چیست؟

دانشنامه امنیتی
دوشنبه, ۲۷ دي ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: حدود 10 دقیقه

🔊 شاید شما هم به مانند اکثر کاربران با نقل قول معروف زیر آشنا باشید! اکثر کاربران به اشتباه فکر میکنند که دستگاه و گوشی اندرویدی آنها نیازی به حفاظت اطلاعات ندارد! ولی اینگونه نیست. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا امنیت اطلاعات و حریم خصوصی شما در سیستم عامل اندروید در خطر است و شما نیاز دارید که از آنتی ویروس معتبر و با کیفیت برای گوشی خود استفاده کنید و همچنین به شما خواهیم گفت که “بهترین آنتی ویروس اندروید” برای شما چیست؟

گوشی اندرویدی شما نیازی به آنتی ویروس ندارد!

خیل عظیم کارشناس نماها🙄

آیا تلفنِ هوشمندِ اندرویدی شما در خطر است؟

بله، کاملا در خطر است. میتوان قاطعانه اشاره کرد که در دنیای کامپیوتر، دستگاه های موبایل و بطورکلی در جهان فناوری اطلاعات، هیچ سیستم عامل، نرم افزار، سخت افزار و اطلاعاتی در امنیت کامل و بی چون و چرا نیست. در این بین دستگاه های ویندوزی و اندرویدی و همچنین دستگاه های متصل به شبکه جهانی اینترنت در خط مقدم خطر هستند.

موسسه AV-TEST یکی از معتبر ترین موسسات در حوزه جمع آوری، بررسی و تحلیل بدافزار ها بر بستر همه سیستم عامل ها شامل مایکروسافت ویندوز (Microsoft Windows)، اندروید (Android)، لینوکس (Linux)، مک (macOS) و آیفون (iOS) است. بیایید نگاهی به تحلیل های این موسسه داشته باشیم.

تصویر زیر نمایی از تعداد بدافزار ها و PUP های جدید است که در طول 12 ماه سال 2021 میلادی، در بستر اندروید، تولید شده است و این موسسه آنها را آنالیز، ثبت و بررسی کرده است.

تعداد بدافزار های تولید شده برای اندروید در سال 2021

میتوان گفت که در هر ماه کاربران اندروید بطور میانگین با 280 هزار بدافزار جدید روبرو بوده اند. میزان PUP ها نیز دست کمی از بدافزار ها ندارد و این آمار به خوبی نشان میدهد که سیستم عامل اندروید، بعد از سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، ناامن ترین سیستم عامل دنیاست.

کاربران اندروید در سال 2021 با بیش از 3 میلیون و 400 هزار بدافزار روبرو بوده اند.

portal.av-atlas.org

تا به امروز چه تعداد بدافزار (ویروس، تروجان و…) برای سیستم عامل اندروید توسط هکر ها و مجرمان سایبری تولید شده است؟

از ابتدا تا به امروز، موسسه AV-TEST بیش از 32 میلیون بدافزار اندرویدی شناسایی و ثبت کرده است. PUP ها هم با بیش از 22 میلیون، پا به پای بدافزار ها در کمین کاربران اندرویدی قرار گرفته اند. برای از دست رفتن اطلاعات شما یا آسیب به حریم خصوصی شما فقط یکی از این بدافزار ها کفایت خواهد کرد.

کل بدافزار های تولید شده برای اندروید

آیا استفاده از آنتی ویروس اندروید برای دستگاه موبایل شما لازم و ضروری است؟

بله، قطعا لازم و ضروری است. آمارهای موسسه AV-TEST به خوبی موید این موضوع است که کاربران اندروید باید به جد از اطلاعات و حریم خصوصی خود مراقبت کنند. امروزه تلفن های همراه هوشمند، به اندازه کامپیوتر های رومیزی (Desktop)، کارآیی دارند و سطح کاری آنها فراتر از تماس و ارسال پیامک رفته است. مهمتر از همه اینکه، شما اطلاعات بسیار مهمی را در آنها نگه داری و مبادله میکنید. همچنین بدلیل اینکه تلفن های همراه با انبوهی از تصاویر، ویدیو و مکالمات شخصی و محرمانه شما اشباع شده است، اهمیت حریم خصوصی در موبایل های شما بیش از پیش مطرح و جدی است.

هرچند همواره و خردمندانه گفته میشود که پیشگیری، بهتر از درمان است ولی انسان در عمل به آن معتقد نیست!

محمد عابدی، بازرگانی و فروش امسی سافت در ایران

به چه آنتی ویروسی باید اعتماد کرد؟ آیا آنتی ویروس رایگان کفایت میکند؟

امروز شما با انبوهی از نرم افزار ها در فروشگاه های نرم افزار مانند کافه بازار، مایکت و حتی گوگل پلی روبرو میشود که نام “آنتی ویروس گوشی” را یدک میکشند.

💀 ما به جد تاکید میکنیم که به جز برندهایی که در لیست زیر قرار دارند، هیچ نرم افزاری در بحث آنتی ویروس معتبر نیست و شما با دانلود و نصب این نرم افزارهای تقلبی، نه تنها به امنیت دست پیدا نمیکنید، بلکه به احتمال فراوان، یک بدافزار را بر روی گوشی خود نصب خواهید کرد.

مشاهده لیست ارائه دهندگان معتبر و برجسته آنتی ویروس برای سیستم عامل اندروید – منتشر و بروز شده توسط موسسه معتبر AV-Comparatives

AVGAvastAntiyAhnLab
Dr. WebCheck PointBitdefenderAvira
G DataF-SecureESETEmsisoft
MalwarebytesLookoutKasperskyK7 Computing
Qihoo 360PandaNortonLifeLockMcAfee
WebrootTrend MicroSophosQuick Heal

در نتیجه شما برای انتخاب آنتی ویروس مورد نظر خود لازم است به لیست بالا مراجعه کنید و انتخاب خود را محدود به برندهای حاضر در این لیست کنید. در بین این لیست شرکت هایی هم هستند که دارای محصول رایگان هستند. باید این نکته را مد نظر داشته باشید که هرچند استفاده از محصول رایگان بسیار وسوسه برانگیز است، ولی عواقب پنهان و نامعلومی در پس استفاده از نرم افزار های رایگان در انتظار کاربر است. بدون شک شما هم با ما موافق هستید که تولید، توسعه و بروزرسانی هر نرم افزاری شامل هزینه های زیادی از قبیل، نیروی انسانی، منابع سخت افزاری و نرم افزاری، هزینه های قانونی و… است، در نتیجه مالک و توسعه دهنده نرم افزار، زمانی که از شما مبلغی را دریافت نمیکند، چگونه باید این هزینه ها را تامین کند؟ و تازه فعالیت تجاری خود را به سود هم برساند؟! در این مرحله دو راه بیشتر پیش روی تولید کنندگان نرم افزار های رایگان نیست:

  • تبلیغات: برخی از نرم افزار های رایگان با نمایش تبلیغات در جایگاه های مختلفِ نرم افزار، نسبت به درآمدزایی اقدام میکنند. در اکثر نرم افزار ها، حجم فزاینده تبلیغات، فضایی آزاردهنده و ملال آور را برای کاربر ایجاد میکند. همچنین درصورت وجود نسخه های پولی از نرم افزار، مالک نرم افزار به صورت مرتب شما را دعوت و ترغیب به خرید نرم افزار پولیش میکند.
  • جمع آوری اطلاعات کاربر و فروش آنها: یکی از ایده آل ترین و بهترین روش های مرسوم درآمدزایی در نرم افزار های رایگان است. در این روش که عملا حریم خصوصی کاربران به شکل جدی و وسیع تخریب میشود، مالک نرم افزار حجم وسیعی از اطلاعات، مانند تاریخچه وبگردی شما، تاریخچه جستجوهای شما، نرم افزار های مورد استفاده شما و هر اطلاعات با ارزش دیگری را جمع آوری، آنالیز و دسته بندی میکند. اکثر این تولید کنندگان با شرکت های فعال در صنعت تبلیغات و حتی دولت ها برای فروش این اطلاعات، در ارتباط هستند.

آیا ارزیابی مستقل برای تایید کیفیت آنتی ویروس اندروید وجود دارد؟

بله، دو موسسه AV-Comparatives و AV-TEST بصورت مرتب و دوره ای تست های ارزیابی بر روی آنتی ویروس های موبایل انجام میدهند. برای مثال موسسه AV-Comparatives ارزیابی جالبی در این باره در سال های گذشته داشته است. در این سه تست که در سال های 2017، 2018 و 2019 انجام شده است. به غیر از آنتی ویروس های اندروید معتبر و مطرح صنعت، سایر نرم افزار های “آنتی ویروس نما ” هم حضور دارند. نتایج این تست، مجدد مهر تاییدی است بر تاکید قبلی ما مبنی بر استفاده کردن از برندهای معتبر و مورد تایید صنعت.

Android Test 2017 – 100+ Apps

Android Test 2018 – 200+ Apps

Android Test 2019 – 250 Apps

تست ها و بررسیهای مستقل موسسه AV-TEST را نیز میتوانید از طریق لینک های زیر بررسی کنید:

Test antivirus software for Android | AV-TEST

آیا اسکن و بررسی گوگل پلی برای امنیت تلفن همراه اندرویدی من کفایت میکند؟

پاسخ به این سوال، خیر است. متاسفانه ماژول Google Play Protect صرفا یک فرآیند اسکن ساده را قبل از دانلود و نصب نرم افزار ها انجام میدهد و حتی در انجام این اسکن هم کیفییت مناسبی ندارد. همچنین باید بخاطر داشته باشید آنتی ویروس اندروید صرفا محدود به سیستم اسکن فایل های و نرم افزار نمیشود و با ابزارهای متنوع و کارآمد دیگری مانند محافظت از وبگردی، ضد سرقت و… سطح امنیت شما را به حداکثر میرساند. از طریق لینک زیر شما میتوانید ارزیابی های موسسه AV-TEST از Google Play Protect را مشاهده کنید. تقریبا در همه ارزیابی های گذشته، در بخش حفاظت از بدافزار، همواره نتیجه ناامید کننده 0 از 6 دریافت کرده است.😕

AV-TEST – Google Play Protect

همچنین Google Play Protect در آخرین ارزیابی دیگر موسسه، یعنی AV-Comparatives، هم نتیجه ای ناامید کننده در بخش حفاظت از بدافزار بدست آورده است.

بهترین آنتی ویروس اندروید

آیا آنتی ویروس اندروید باعث کاهش عملکرد گوشی من خواهد شد؟

پاسخ هم بلی است و هم خیر.

بلی: در صورتی که شما از آنتی ویروس اندرویدی استفاده کنید که تقلبی و بی ارزش باشد. در صورتی که شما صرفا بر حسب نام نرم افزار، نسبت به نصب آن اقدام کنید، به احتمال زیاد در دام نرم افزار های تقلبی خواهید افتاد. این نرم افزار های توخالی در اکثر مواقع توسط یک فرد مبتدی و در بیشتر مواقع توسط مجرمان و کلاهبرداران سایبری تولید و عرضه میشود. در نتیجه این نرم افزار ها هیچ هدفی غیر از سرقت اطلاعات شخصی شما، دستبرد به حریم خصوصی شما و… نخواهند داشت. همه این موارد باعث میشود که این نرم افزار، از هیچ استاندارد و کتابخانه برنامه نویسی معتبری استفاده نکند و این عدم استفاده بدون شک باعث کاهش عملکرد تلفن همراه شما، اختلال در عملکرد سایر نرم افزار ها و آسیب به سیستم عامل شما (اندروید) خواهد شد.

خیر: در صورتی که شما از آنتی ویروس های اندرویدِ معتبر، مانند آنتی ویروس موبایل Emsisoft (اِمسی سافت) استفاده کنید، عملکرد گوشی شما تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. شرکت های معتبر صنعت آنتی ویروس از بهترین برنامه نویسان دنیا استفاده میکنند. آنها برای توسعه و برنامه نویسی همیشه متکی به کتابخانه های معتبر و استاندارد هستند و این باعث میشود که خروجی آنها، همواره بهترین عملکرد را برای کاربران داشته باشد.

آنتی ویروس اندروید معتبر مانند آنتی ویروس موبایل Emsisoft چگونه از اطلاعات و حریم خصوصی شما مراقبت میکند؟

بهترین آنتی ویروس اندروید - آنتی ویروس موبایل امسی سافت

آنتی ویروس اندروید امسی سافت با استفاده از تکنولوژی های زیر از شما در برابر بدافزار های اندرویدی مراقبت میکند.

اسکنر بدافزار: با استفاده از اسکنر ابری، امسی سافت همه فایل هایی که شما دانلود و دریافت میکنید را اسکن خواهد کرد. همچنین نرم افزار ها را چه موقع دانلود و دریافت، چه موقع نصب بررسی خواهد کرد و در صورتی که حاوی بدافزار یا ویروس باشد، نسبت به حذف آن اقدام خواهد کرد.

حفاظت از وبگردی: امسی سافت زمانی که شما در حال وبگردی هستید، مراقب است که شما وب سایتِ آلوده به بدافزاری را باز نکنید. این ماژول با لیستی که بصورت مرتب بروزرسانی میشود، وب سایت های تمیز را از آلوده تفکیک میکند و وبگردی شما را عاری از بدافزار میکند.

ضدسرقت: با استفاده از ماژول ضد سرقت امسی سافت، شما میتوانید در صورت به سرقت رفتن تلفن همراه خود، آن را ردیابی کنید یا از راه دور، دسترسی سارق به گوشی را محدود کنید و در نهایت، نسبت به حذف همه اطلاعات موجود در گوشی بصورت مطمئن اقدام کنید.

آنتی ویروس موبایل امسی سافت، امکانات و قابلیت های دیگری نیز ارائه میکند و ما علاقه مند هستیم شما را دعوت کنیم که با بازدید از صفحه اختصاصی این محصول، نسبت به نصب و استفاده از دوره آزمایشی رایگان 30 روزه آن اقدام کنید.

توصیه نهایی برای داشتن بهترین آنتی ویروس اندروید:

ما معتقدیم که مطالب ما باید تا حد امکان از سوگیری، جانبداری و تعصب بدور باشد، به این دلیل همواره آنتی ویروس خود را به عنوان بهترین و ایده آل ترین انتخابِ همه کاربران نمیدانیم. در نتیجه صرفا دعوت میکنیم که با بررسی دوره آزمایشیِ رایگان محصولات ما، هم محصول، و هم کیفیت خدمات پشتیبانی را محک بزنید و بعد از بررسی خود، نسبت به خرید و استفاده بلند مدت اقدام کنید.

آشنایی و دانلود آنتی ویروس اندرویدِ امسی سافت – کلیک کنید

از آن سو معتقدیم که محصولات سایر شرکت هایِ برجستهِ صنعت هم قابل ارزیابی و بررسی هستند، به همین خاطر در ادامه ما لینک سه محصول آنتی ویروس اندروید دیگر را برای شما به اشتراک گذاشته ایم، امیدواریم شما بهترین محصول را برای حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی خود انتخاب کنید.

ESET Mobile Security

Bitdefender Mobile Security

Kaspersky Internet Security for Android

اگر شما آنتی ویروس اندروید امسی سافت را بررسی و آزموده‌ اید، خوشحال میشویم نظرات خودتان را با ما و سایر کاربران از طریق بخش نظرات در میان بگذارید. همچنین اگر شما تجربه استفاده از برندهای مطرح و برجسته صنعت را هم داشته اید، با ما به اشتراک بگذارید.🙏

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده همه مطالب مشابه

نظر مخاطبان

بدون نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *