چند هفته پس از حمله باج افزاری به کوکا کولا، همچنان برخی از کارگران بخش توزیع، نگران دریافت حقوق هایشان هستند!

خبرنامه
دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: حدود 4 دقیقه

یکی از شرکت هایی که در میان انبوه دیگر شرکت ها، تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفت، بزرگترین توزیع کننده محصولات شرکت کوکا کولا در جهان بود. این حمله باج افزاری به کوکا کولا، باعث شده تا کارگران بخش توزیع این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

زمانی که پس از یک حمله باج افزاری، Rich راننده تحویل محصولات کوکا کولا و فروشنده در چارلِستون ویرجینای غربی در کریسمس حقوق خود را دریافت نکرد، اقدام به گزارش دادن آن کرد.

اما از آن زمان اوضاع چندان بهبود پیدا نکرده است. Rich که از ترس عکس العمل کارفرمایش، خواست تا نام خانوادگی اش افشا نشود، به همراه صدها کارگر دیگر محصولات شرکت را در حداقل سه ایالت تحویل می دهند. آنها می گویند که هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند. این نتیجه یکی از  چندین حمله باج افزاری به شرکت های آمریکایی است که هر روز به این شرکت ها آسیب می زنند.

Rich که سه فرزند دارد، گفت که مجبور به استفاده از پس اندازش شده و در هفته های اخیر این پس انداز کاهش یافته است.

او گفت حقوق آنها از 1100 الی 1200 دلار در هفته، به 300 الی 600 دلار در هفته کاهش پیدا کرده است. او گفت که پس از دریافت حقوق 300 دلاری، با آنها تماس گرفته و درمورد دستمزدی که باید بگیرد صحبت کرده و سپس آنها به او 46 دلار دستمزد داده اند!

بیش از یک ماه پس از اینکه هکرها شرکت کرونوس (Kronos) را زمین گیر کردند، این شرکت با بسیاری از کسب و کارهای آمریکا همکاری می کند و به کارمندان مجموعه کوکا کولا در ایندیانا، اوهایو و ویرجینیای غربی لیست حقوق می دهد. یک شرکت مستقل که به بزرگترین توزیع کننده شرکت کوکا کولا خدمات ارائه می کند.

مکس زملا (Max Zemla)، رئیس کامیون رانی محلی 293 کلیولند گفت: ما 130 نفر کارمند داریم که همه دچار مشکل هستند. بعضی از آنها می گویند که شرایط برایشان آنقدر بد نیست. یکی از کارمندان می گوید که هزار دلار کم دارد. او می گوید که باید هزینه شهریه مدرسه فرزندش را بدهد اما قادر به پرداخت آن نیست.

سخنگوی کرونوس اشاره کرد که این شرکت در 22 ژانویه اعلام کرد که تمام سرویس های خود را بازیابی کرده است. جاش گلیناس (Josh Gelinas)، نایب رئیس ارتباطات کوکا کولا گفت: با وجود حمله باج افزاری در ماه دسامبر که نرم افزار ثبت زمان دیجیتال هزاران شرکت از جمله ما را غیر فعال کرد، به پرداخت مبالغ به همکارانمان ادامه داده است.

گلیناس در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت: نرم افزار ثبت زمان دیجیتال کرونوس که از این حمله سایبری آسب دید، دوباره در حال آنلاین شدن است. اما تا بازیابی مجدد این سیستم، باید ساعات کار هزاران نفر از همکاران را به صورت دستی ثبت کنیم. این روند ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کرده و باعث ایجاد ناهماهنگی هایی شود اما همکاران به ازای ساعت کاریشان دستمزد دریافت می کنند.

کارگران از چنین مشکلاتی در شرکت تولیدی کوکا کولا شکایت نکرده اند.

براساس یک پژوهش انجام گرفته توسط شرکت امنیت سایبری امسی سافت (Emsisoft)، در سال گذشته باج افزارها به کسب و کارهای آمریکا 20 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. برای بسیاری از قربانیان در صورت شدید بودن حمله باج افزاری، چه استفاده از برنامه هکرها و چه بازیابی شبکه ها توسط خودشان، فرآیندی سخت و تا هفته ها زمانبر است.

باج افزار چیست؟
بیشتر بخوانید: باج افزار چیست؟

اما به غیر از هزینه شرکت ها، حملات باج افزاری زندگی مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. هکرها علاوه بر هدف قرار دادن شرکت های بزرگ برای دریافت مبالغ هنگفت، مدارس و ادارات پلیس را نیز هدف قرار می دهند و با آزار دادن روزانه، قربانی را برای پرداخت باج متقاعد می کنند.

به گفته برت کالو (Brett Callow) تحلیلگر باج افزار شرکت امسی سافت (Emsisoft)، بیشتر تصور می شود که عمده تاثیر باج افزار بر دولت ها و شرکت های بزرگ می باشد چون این حوادث خبرساز هستند. اما در حقیقت بیش از نیمی از قربانیان حملات باج افزاری، کسب و کارهای کوچک و خصوصی هستند. متاسفانه این کسب و کارها معمولا به اندازه سازمان های بزرگ برای مقابله با این مشکلات آماده نیستند و احتمالا آسیب بیشتری می بینند.

هکرها با استفاده از باج افزار ها در اواسط ماه دسامبر که زمان حساسی برای یک شرکت خدماتی ارائه لیست حقوقی است، این حمله باج افزاری به کوکا کولا را صورت دادند. سازمان های دولتی، محلی و شرکت های بزرگی مانند Whole Foods ،GameStop و Honda برای سازماندهی شیفت کاری و دستمزد کامندان خود از خدمات کرونوس استفاده می کنند. شرکت های آمریکایی زیادی که از کرونوس استفاده می کردند، اکنون مجبور به استفاده از ثبت دستی و روش های قدیمی شده اند.

به گفته جف کومز (Jeff Combs) منشی خزانه کامیون داران محلی 135 ایندیاناپلیس، تعداد زیادی از حدود 200 کارمند مجموعه کوکا کولا که تحت نمایندگی او هستند، هنوز بدهکار هستند. او گفت بعضی از آنها همچنان مبالغی بالغ بر 4700 دلار بدهکار هستند.

Rich گفت به اندازه کافی پس انداز ندارد. اما از اینکه کارفرما قادر به پرداخت فوری دستمزد کارگران نیست بسیار ناراحت است.

او گفت از اینکه سراغ پس اندازهایم بروم متنفرم. اما الان پس انداز من بخاطر عدم توانایی یک شرکت میلیارد دلاری برای دادن یک حقوق متوسط، کاهش یافته است.

روز خوب و بدون باج افزاری داشته باشید!

برگرفته از:

Weeks after a ransomware attack, some workers still worry about paychecks

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده همه مطالب مشابه

نظر مخاطبان

بدون نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *